Samundervisning

- co-teaching i dansk kontekst

Samundervisning

- co-teaching i dansk kontekst

De 6 strukturer

Samundervisning består af 6 grundstrukturer som skal anvendes, blandes og varieres med henblik på at øge sociale/faglige deltagelsesmuligheder for alle elever i klassen og særligt elever i udsatte positioner.

De 6 strukurer - klik på billedet for at forstørre

Struktur 1-3 bør anvendes i meget af den samundervisningstid I har, da det særligt er disse strukurer, der giver jer den bedste mulighed for, at undervise eleverne i små grupper, da det er her, I gør bedst brug af begge jeres kompetencer og ressourcer .

Struktur 4-6 kan I anvende ofte, men begræns tiden I anvender dem i, da eleverne får mere gavn af jeres tilstedeværelse og ofte er mere aktive i struktur 1-3.

Øv jer i at bruge strukturerne én ad gangen. Det tager tid for både elever og undervisere at lære nye rutiner. En ny rutine skal ofte øves og evalueres sammen med eleverne over en periode, før den bliver rigtig velfungerende.